Wednesday, October 24, 2012

Ford berikrar RM150k untuk pemuliharaan alam sekitar


Ford Motor Company telah berjanji RM150, 000 kepada Pemuliharaan 2012 dan Alam Sekitar program Geran di Malaysia. Geran akan disediakan untuk layak projek tempatan khusus untuk perlindungan alam sekitar.


Ford dan pengedaran rakan kongsinya, Sime Darby Auto Connexion (JPPK), memanggil pada semua kumpulan individu, masyarakat dan bukan keuntungan dengan projek-projek dalam bidang pemeliharaan alam sekitar, pendidikan alam sekitar dan kejuruteraan pemuliharaan untuk mengemukakan cadangan mereka menjelang November 30.

Pekerja-pekerja dan pelanggan Ford dan JPPK, serta ahli-ahli masyarakat umum, juga dijemput untuk menyumbang kepada pihak projek atau sebab-sebab yang berkaitan bahawa mereka menyokong. Mereka boleh membantu dengan mewujudkan kesedaran geran atau malah membantu dalam melengkapkan permohonan dan proses penyerahan.

"Program ini adalah salah satu daripada banyak cara Ford pergi lagi memelihara alam sekitar dan meningkatkan kualiti hidup dalam masyarakat di mana kami beroperasi. Dengan melibatkan pekerja, pelanggan dan masyarakat umum, kami menjemput semua rakyat Malaysia untuk pergi lebih jauh dengan kita untuk berusaha ke arah dunia yang lebih baik, "kata David Westerman, pengurus serantau, Asia Pasifik, Ford Eksport & Pertumbuhan Operasi.

Sejak pelancaran program geran global pada tahun 1983, Ford telah dianugerahkan lebih daripada AS $ 2 juta dalam geran kepada ratusan projek-projek alam sekitar di 60 buah negara, merangkumi Asia Pasifik, Caribbean, Amerika Tengah, Timur Tengah dan Puerto Rico. Derma telah mendapat manfaat projek-projek di sekolah dan taman komuniti, penyelidikan saintifik, reka bentuk, persekitaran pendidikan peta kempen media mengenai isu-isu alam sekitar, pembangunan ladang organik, pembiakan spesies terancam dan penempatan hidupan liar, antara lain.

Rasmi pemberian borang permohonan boleh dimuat turun dari www.ford.net.my.

0 comments:

Post a Comment