Sunday, October 7, 2012

Mengecas CEATEC


Oktober 4 - Chiba - Ada satu trend yang semakin meningkat dalam elektronik pengguna dan IT: kereta.



Pameran terbesar Jepun elektronik dan teknologi maklumat, CEATEC, bermula dengan tiga pembuat kereta memaparkan produk di mana mobiliti, elektronik dan IT bersilang.

Ini adalah tahun keenam Nissan di CEATEC, di mana pasaran bersedia dan teknologi mereka menangkap imbasan masa depan yang jauh berkumpul.

Tahun lepas Mitsubishi menyertai; tahun ini ia adalah Toyota dengan konsep baru yang dipanggil "SERANGGA Pintar", satu tempat duduk, EV mini yang menggunakan pengesan gerakan untuk mengenali tingkah laku pemandu.



Toyota SERANGGA kereta konsep Pintar
"Peningkatan kehadiran pembuat di CEATEC bukan sahaja menekankan kepentingan teknologi maklumat dan elektronik untuk Autos, tetapi juga potensi besar untuk kerjasama antara industri auto dan industri elektronik."

Dengan 70% daripada kenderaan elektrik yang terdiri daripada bahagian elektronik, seseorang mungkin mempertimbangkan kereta terbesar elektronik pengguna.

Berkata Nissan COO Toshiyuki Shiga, "Jarak antara syarikat-syarikat perkakas dan pengurusan elektrik dan industri automotif menutup lebih banyak lagi."

Nissan membuktikan bahawa, menjanakan lampu dan pentas dengan bateri daun. Bahawa teknologi memulakan kerjaya pada tahun lepas dalam pameran Nissan daun-to-Home, selepas 3/11 menekankan keperluan untuk sumber kuasa alternatif untuk masyarakat.

Nissan sedang mencari untuk menyelesaikan masalah-masalah lain, termasuk kesesakan lalu lintas dan kemalangan.



NSC 2015 tertumpu kepada pengurusan masa dan keselamatan, kata Toru Futami, Pakar Pemimpin untuk Nissan IT & jabatan Pembangunan ITS.

"Dengan 90% daripada kemalangan yang disebabkan oleh kesilapan manusia, kami bertujuan untuk membuat mesin yang boleh mengurangkan kesilapan sebagai dekat dengan sifar sebagai mungkin dan mengelakkan kemalangan sebelum ia berlaku. Objektif lain adalah untuk mengurangkan masa kerugian, seperti yang dibelanjakan untuk mencari tempat letak kereta. Itu boleh menjadi kira-kira 10 minit hilang pintu-ke-pintu, apabila semua yang anda perlu lakukan adalah mendapatkan ke pintu masuk, "kata Futami.

Untuk menjimatkan masa anda, NSC 2015 taman sendiri dan pulangan untuk menjemput anda. Sebuah telefon pintar yang disambung ke kereta valet Parking Automatik teknologi membolehkan pemandu untuk mengekalkan kawalan penuh, jauh.

Dan ciri baru untuk menangkap mana-mana pencuri tidak curiga dengan kejutan, kamera semua-sekitar pandangan boleh bertindak balas kepada tingkah laku yang mencurigakan dan pemandu waspada. Pemandu kemudiannya boleh memilih untuk menetapkan penggera.

Seperti namanya, NSC-2015 akan menjadi berdaya maju sepenuhnya menjelang 2015. Pada masa itu, siapa tahu, kereta walaupun mungkin tidak dapat untuk membuat penangkapan.

0 comments:

Post a Comment