Monday, October 29, 2012

Proton dan Honda buat perjanjian kerjasama


Ia rasmi - laporan awal bahawa DRB-Hicom telah bersedia untuk mengumumkan rakan kongsi strategik untuk Proton Jepun hari ini telah secara rasmi diturunkan, dan tekaan kami untuk pembuat empat buah mulut adalah betul.

Tiada kenyataan akhbar mengenai perkara itu, tetapi dalam pengumuman syarikat kepada Bursa Malaysia, DRB-Hicom berkata bahawa Proton Holdings telah memeterai perjanjian kerjasama dengan Honda Motor Co perjanjian telah ditandatangani awal hari ini di Jepun.

Di bawah perjanjian itu, Proton dan Honda akan meneroka peluang kerjasama dalam bidang peningkatan teknologi, barisan produk baru sehingga, platform dan perkongsian kemudahan ', kata kenyataan itu.

Ia menambah bahawa perjanjian itu menandakan potensi kerjasama strategik jangka panjang antara kedua-dua pihak, dan DRB-Hicom menyatakan bahawa mempunyai Honda sebagai rakan kongsi strategik asing akan menyediakan Proton dan Kumpulan DRB-Hicom dengan peluang untuk berkembang sebagai asal pengeluar peralatan.

Tiada butir-butir kerjasama itu telah diumumkan, tetapi mengharapkan lebih banyak butiran muncul apabila DRB-Hicom mendedahkan pelan perniagaan bagi Proton bulan depan.

1 comments: