Thursday, October 4, 2012

Comel nye Touch N GO Doraemon



Touch 'n Go kad telah dibuat pembekal pembayaran rasmi elektronik untuk Dunia Doraemon 2012, sekali gus menawarkan pelawat untuk acara cara yang lebih mudah untuk membayar.

Doraemon Dunia 2012 sedang diadakan di Arena of Stars di Genting Highlands untuk memperingati yang akan datang 100 tahun Doraemon. Ia adalah gabungan karnival, ekspo dan sambutan yang membolehkan pengunjung untuk mengalami dunia komik Doraemon, memaparkan rekreasi kehidupan bersaiz Nerima City, pusat membeli-belah Doraemon dan Galeri 3D.

"Kami teruja untuk menyertai sebagai pembekal pembayaran rasmi elektronik dalam sambutan 100 tahun 'kartun Asia semua masa kegemaran, Doraemon," kata Touch' n Go Sdn Bhd CEO Abdul Karim Md Lassim.

"Acara ini juga dilihat sebagai medium di mana kita boleh mendidik pelanggan bahawa Touch 'n Go adalah lebih daripada kad tol atau tiket bagi pengangkutan awam," katanya.


Mempunyai masa yang menyeronokkan: kad Touch 'n Go adalah pembekal pembayaran rasmi elektronik untuk karnival Doraemon Dunia 2012.
A Doraemon percuma Dunia 2012 Design Khas TnG kad akan pujian setiap tiket dewasa dibeli ke Dunia Doraemon. Dijual pada harga RM35 untuk dewasa dan RM30 untuk kanak-kanak di bawah 12 tahun, tiket boleh didapati di tempat acara atau boleh dibeli melalui www.ticketcharge.com.my

Kad tidak termasuk nilai pramuat. Pelawat boleh memilih untuk menambah nilai kad TnG mereka pada majlis itu sendiri, sebagai Touch 'n Go menyediakan mata reload mencukupi termasuk perkhidmatan reload beberapa mudah alih untuk kemudahan pelanggan.

Sedia ada TnG pemegang kad juga boleh memilih untuk menggunakan kad mereka sendiri untuk membeli barangan, makanan dan minuman di Dunia Doraemon.

Doraemon Dunia penglibatan kedua Touch 'n Go dalam acara tanpa tunai. Pada tahun 2011, syarikat itu mengambil bahagian di Jepun Super GT 2011 Pusingan 3 sebagai pembekal pembayaran rasmi sistem elektronik.

"Penyertaan Touch 'n Go di Super GT Jepun serta di Doraemon Dunia 2012 adalah bukan sahaja satu cara penjenamaan untuk kita. Kami melihat ini sebagai satu peluang bagi kita untuk terus menyemai kalangan idea rakyat Malaysia kemudahan menggunakan pembayaran tanpa tunai.

"Selain itu, penglibatan kami adalah sebahagian daripada usaha untuk mengukuhkan lagi kedudukan kami dalam segmen runcit sebagai pilihan alternatif untuk mikro pembayaran selain daripada wang tunai," tambah Karim.

Touch 'n Go Sdn Bhd (TNGSB) dimiliki oleh CIMB Group Holdings Berhad, MTD Capital Berhad dan PLUS Expressways Berhad. TNGSB memegang hak harta intelek kepada sistem Touch 'n Go, yang adalah standard de facto untuk kad pintar sentuh di Malaysia.

Touch 'n Go sistem pembayaran elektronik adalah yang terbesar pelbagai aplikasi e-purse yang pakar dalam menyediakan kemudahan bagi orang ramai untuk membuat bayaran untuk pengangkutan.

Skim ini telah diperkenalkan pada tahun 1997 dan menjelang tahun 2001, sistem itu beroperasi sepenuhnya menyediakan kemudahan untuk pembayaran tambang tol di semua lebuh raya bertol dan operasi pengangkutan awam di negara ini.

Pada tahun 2001, sistem pembayaran juga memulakan perjalanan untuk menembusi satu lagi permohonan yang berkaitan dengan pengangkutan dengan pelancaran Touch 'n Go sistem letak kereta.

Pada masa ini, perkhidmatan kad telah disediakan di 57 taman tema dan kedai runcit.

Terdapat berhampiran dengan 6.500 mata reload di seluruh Malaysia di mana pengguna boleh menambah nilai kad mereka termasuk Touch 'n Go lorong tambah nilai di lebuh raya yang menyertai atau di Touch' n Go pusat jualan dan perkhidmatan di sepanjang lebuh raya. Reload juga boleh dilakukan melalui talian, ATM dan mesin deposit tunai di bank-bank yang mengambil bahagian. Di samping itu, pelanggan boleh menambah nilai Touch 'n Go kad di stesen minyak yang mengambil bahagian, Touch' n Go tempat, Automatik Self Service Kiosk (ASK) di stesen LRT dan ejen lain seperti menyertai E-Gaji dan cawangan TMpoint.

Pada Dunia Doraemon 2012, Touch 'n Go juga akan menawarkan SmartTAGs pada harga promosi RM115 setiap.

Untuk menambah keseronokan, pelanggan mungkin mempunyai gambar kegemaran mereka di Dunia Doraemon akan eternalised pada 'photocard' TnG. Ini kad TnG peribadi dibuat bersedia untuk pelanggan dalam tempoh beberapa minit, pada RM20 setiap kad.

Untuk maklumat lanjut, hubungi Touch 'n Go Careline di 03-2714 8888 atau e-mel careline@touchngo.com.my. Pelanggan juga dialu-alukan untuk melawat mana-mana Touch 'n Go hab yang terletak di Sphere Bangsar South, imej Stesen KL Sentral, atau Wisma Nufri di Johor Baru.

Ataupun, sila layari www.touchngo.com.my, atau www.ticketcharge.com.my atau www.rwgenting.com

1 comments: